Daj Nura w Bałtyku / Safari wrakowe

W sobotę, 31 maja 2003, kilka mil na północ od Hammerodde na północno-zachodnim wybrzeżu Bornholmu, doszło do kolizji chińskiego masowca ?Fu Shan Hai? (225 m długości; 69,973 DWT) z pływającym pod banderą cypryjską kontenerowcem ?Gdynia? (100 m długości; 5,183 DWT). Około południa frachtowiec ?Gdynia? uderzył w lewą burtę chińskiej jednostki, między pierwszą a drugą ładownią. ?Fu Shan Hai? miał w ładowniach 66,000 ton nawozu, który przewoził z Łotwy do Chin, natomiast ?Gdynia? była w drodze z Polski do Wielkiej Brytanii…

Plan wyjazdu / Uwaga 4 dni / !

Dzień pierwszy / 19 kwietnia, czwartek / Zaokrętowanie się na m/y Nitrox w porcie w Darłówku około godz. 20-stej.
Godzina 21.00- 22.00 planowane wypłynięcie.

Dzień drugi / 20 kwietnia, piątek /
Dwa – trzy nurkowania na pozycjach 1-3 wraków

Dzień trzeci / 21 kwietnia, sobota /
Dwa – trzy nurkowania na pozycjach 1-3 wraków

Dzień czwarty / 22 kwietnia, niedziela /
Dwa – trzy nurkowania na pozycjach 1-2 wraków
Powrót do portu około godz. 18-20-stej.

Środa ? czwartek przed wyjazdem (weryfikacja pogody) potwierdzenie wypłynięcia.

Cena za osobę:(obecnie ustalana)
Cena zawiera:
-nurkowanie / wraki i ilość nurkowań do ustalenia /,
-ładowanie butli,
-noclegi na łodzi,
-opłaty portowe,
-opieka organizacyjna,
-posiłki na łodzi śniadanie, obiad, kolację,
-ciepłe napoje po nurkowaniu.

Wymagania:
-deep diver lub równorzędne,
-ważne badania lekarskie,
-latarka,
-boja sygnalizacyjna,
-nóż lub sekator,

Pamiętamy o zabraniu:
-licencja,
-ważne zaświadczenie lekarskie,
-dowód osobisty,
-śpiwór.

Rezerwacja Miejsc
Potwierdzeniem rezerwacji miejsca na łodzi jest wpłata zaliczki.

Uwaga: Plan nurkowań może ulec zmianie ze względu na warunki pogodowe lub inne czynniki. Ilość nurkowań jest uzależniona od warunków pogodowych, zaawansowania grupy oraz głębokości prowadzonych nurkowań.

info@diver24.pl
tel.0605 660 237
Roman Młodożeniec

Rosyjski okręt podwodny klasy Whisky
Głębokość nurkowania ? 30 – 40 m
Rosyjski okręt podwodny znaleziony w 1989, leży około 2 mile od Vang (Bornholm)
Okręt zatonął w trakcie holowania z ZSRR do portu w Belgi, gdzie miał być złomowany. W tym czasie wiele radzieckich okrętów było złomowanych na zachodzie, ponieważ były one budowane z bardzo wartościowej stali.
Początkowo okręt leżał na 25m, jednak w trakcie prób wydobycia został przesunięty na głębokość 38m, gdzie leży do dziś.
Okręt jest całkowicie nie tknięty. Leży na piaskowym dnie dzięki czemu łatwo zobaczyć wszystkie jego detale. Okręt został wybudowany w 1950 r. i należy do klasy Whisky.
Nurkowanie dość proste, można wykonać po górnym pokładzie praktycznie nie przekraczając głębokości 30 m. Przechylony na prawą burtę, łatwy do nawigowania. Duże wrażenie robi kiosk i śruby. Jedna z ciekawszych pozycji na Bornholmie.

Fu Shan Hai
Głębokość nurkowania ? 30 – 70 m
225 m długości, 70 000 ton wyporności, ilość stali która wystarczy do wybudowania drugiej wierzy Eiffel’a, taki wrak leży nieopodal Bornholmu i od niedawna można na nim nurkować.

W sobotę, 31 maja 2003, kilka mil na północ od Hammerodde na północno-zachodnim wybrzeżu Bornholmu, doszło do kolizji chińskiego masowca ?Fu Shan Hai? (225 m długości; 69,973 DWT) z pływającym pod banderą cypryjską kontenerowcem ?Gdynia? (100 m długości; 5,183 DWT). Około południa frachtowiec ?Gdynia? uderzył w lewą burtę chińskiej jednostki, między pierwszą a drugą ładownią. ?Fu Shan Hai? miał w ładowniach 66,000 ton nawozu, który przewoził z Łotwy do Chin, natomiast ?Gdynia? była w drodze z Polski do Wielkiej Brytanii. W wyniku zderzenia o godz. 20.49 chiński masowiec zatonął, stawiając w stan pogotowia duńskie służby ratownicze z Ronne i Allinge, dzięki którym udało się uratować całą załogę statku. ?Gdynia? zawróciła o własnych siłach do gdyńskiego portu. Wrak na kilka lat został zamknięty z powodu dużej ilości toksycznych nawozów zalegających w ładowniach. Wiosną 2007 roku zakaz nurkowania na nim zniesiono.
Wrak leży na 69m głębokości, a jego nadbudówki wznoszą się do 20-stu kilku metrów pod poziomem morza.
Nurkowanie na nim należy do trudnych i wymaga doświadczenia. Do najciekawszych części wraku należy oczywicie nadbudówka z mostkiem kapitańskim.

Szkocki szkuner – ADA
Głębokość nurkowania ? 42 m
Szkocki szkuner – zatonął w 1867 roku.
Statek zatonął w wyniku nieszczelności ładowni, w której przewoził zboże. Gdy do ładowni dostała się woda, spowodowała napęcznienie zboża i rozerwania kadłuba.
Wrak jest dość rozległy i mimo mocno zniszczonego kadłuba nadal można podziwiać drewniane elementy statku.
Nie ma ostatecznych dowodów na to że jest to wrak ADA, ale wszystkie wskazówki łącznie z położeniem powodują, że można z dużym prawdopodobieństwem określić nazwę wraku.

Galease – Affaire
Głębokość nurkowania ? 42 m
Galease SM zatonął w 1893
Odnaleziony w 1976
Jedne z najpiękniejszych wraków Bornholmu. Przejrzystość w tym miejscu sięga 20-stu metrów. Trzeba się wyposażyć w dobre światło, bo na dole z reguły jest ciemno, jednak mimo to drewniany wrak z końca XIX w. w tak dobrym stanie robi olbrzymie wrażenie.
Prawdopodobnie w latach 70-tych kiedy odnaleziono wrak posiadał on jeszcze stojące maszty, które usunięto aby nie były przeszkodą dla rybołówstwa.

  • grudzień
    PWŚCPSN
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    Pokaż wszystkie »

  • daj nura

    nurkowanie

    ?
    [newsletter_form button_label="Zapisz!"]
    Zapisz się do newslettera by otrzymywać
    najświeższe informacje z diver24.pl
    [newsletter_field name="email" label="Podaj adres -email:"] [newsletter_field name="first_name" label="Twoje imię:"] [/newsletter_form]